Sıkça Sorulan Sorular

Sizde merak ettiğiniz soruları bize ileterek, aradığınız cevaplara ulaşabilirsiniz?

AKLINDA SORU KALMASIN!

Serbest Tüketici olabilmenin koşulu nedir?

Ocak 2017 itibariyle EPDK tarafından belirlenen yönetmeliğe göre yıllık toplam elektrik tüketimi 2400 kWh (aylık ortalama 82 TL'ye denk geliyor) ve üzerinde olan kişiler Serbest Tüketici olabiliyor.

Birden fazla aboneliğim var hepsinin toplamı serbest tüketici limitini anca geçiyor, adıma kayıtlı tüm bu aboneliklerimi birleştirip bu hizmetten yararlanabilir miyim?

Farklı abonelikler birleştirilerek bu hizmete dahil olunamıyor. Aylık fatura tutarı KDV dahil ortalama en az 82 TL olan abonelikler bu şartı yerine getirmiş oluyor.

İstediğim gibi elektrik tedarik şirketimi seçebiliyor muyum?

Serbest Tüketici limitini aşan aboneler, elektrik enerjisini diledikleri lisans sahibi elektrik şirketinden alabilirler.

Tedarikçi değişimi yapılırken elektriğimde kesinti olur mu?

Tedarikçi değişimi yaparken, elektrik alımınızı etkileyen hiçbir değişim ya da kesinti yaşanmaz.

Peki bu abonelik için istenen belgeler nelerdir?

Faturanızın bir sureti, kimlik fotokopisi ve diğer gerekli evrakları teslim ederek sözleşmemizi ekleriyle beraber imzalamanız yeterlidir. Biz sizin adınıza geri kalan işlemleri tüm işlemleri gerçekleştiriyoruz.

Eve bağlatmak için gerekli olan belgeler nelerdir? (Mesken abone grubu için)

Kimlik fotokopisiyle elektrik faturasını getirmeniz ve yetkililerimizin size vereceği sözleşmeyle eklerini (İA¬02 ve EK¬3 Formu) eksiksiz doldurarak imzalamanız yeterli olacaktır.

Dükkan ya da sanayi aboneliklerinde gerekli belgeler nelerdir? (Ticarethane / Sanayi abone grubu)

İmza sirküleriyle elektrik faturasını getirmeniz ve yetkililerimizin size vereceği sözleşmeyle eklerini (İA¬02 ve EK¬3 Formu) eksiksiz doldurarak imzalamanız yeterli olacaktır.

Peki sözleşmeyi imzaladım. Ne zaman Doğrudan Elektrik’e geçiş yaparım?

Sözleşmeyi ayın 5’ine kadar imzalarsanız, izleyen ayın başından itibaren Doğrudan Elektrik’e geçebilirsiniz. İmza zamanlaması ayın 5’ini geçerse izleyen aydan bir sonraki ayın başından itibaren Doğrudan Elektrik’e geçiş yapılır. Örneğin; 4 Ocak’a kadar imzalarsanız, aboneliğiniz 1 Şubat’tan itibaren başlar. 6 Ocak ya da daha geç olursa, 1 Mart’tan itibaren geçiş yaparsınız.

Abonelik için benden ekstra bir para çıkacak mı?

Abonelik için ayrıca bir ücret gerekmiyor, tam aksine elektrik faturalarınız düşeceği için mali açıdan kârlılık sağlamış olacaksınız.

Peki kalite farkı var mı?

Kullanılan elektrikte bir kalite farkı olması söz konusu değil. Uzman ekiplerimizle fatura ve sonrası tüm süreçlerin zamanında takibi, piyasa koşullarına uyum, müşteri memnuniyeti gibi konularda hizmet kalitemiz ile fark yaratıyoruz.

Yani kısaca ‘her şey aynı, fatura düşük’ öyle mi?

Evet. Doğrudan Elektrik’te seçeceğiniz tarifelerle daha ucuz elektrik kullanma avantajınız olacak.

Sizden elektrik almaya başlayınca, sayaç okuma, arıza, bakım, kesinti durumlarında kimi arayacağız?

Sayaçların okunması, yasa gereği bağlı bulunduğunuz dağıtım şirketleri tarafından yapılmaktadır. Bağlı bulunduğunuz elektrik dağıtım şirketi size bakım ve onarım hizmeti sunmakla yükümlüdür. Faturalarınızda ‘dağıtım bedeli’ olarak ödediğiniz bedel, bu hizmetleri vermesi için ilgili dağıtıcıya aktarılmaktadır. Dolayısıyla arıza, kesinti vb. durumlarda bölgenizdeki dağıtım şirketi ile irtibata geçmelisiniz.

Fatura hangi kurum tarafından kesilecek?

Elektrik sayaçlarınız bağlı bulunduğunuz dağıtım şirketi tarafından okunur. Ancak faturanız Doğrudan Elektrik tarafından kesilir ve ödeme de Doğrudan Elektrik’e yapılır.

Birden fazla aboneliğim var. Ancak faturalarımın tek bir adrese gelmesini istiyorum, mümkün mü?

Evet mümkün. Abonelik adresleriniz farklı bile olsa fatura adresiniz tek bir yer olabilir. Böylece, elektrik faturalarınızı daha kolay takip edebilirsiniz.

Sayacım dijital değil, ne yapmam gerekiyor?

Serbest Tüketici aboneliğine geçiş yapabilmeniz için sayacınızı değiştirmeniz gerekiyor. Bağlı olduğunuz dağıtım şirketiyle görüşerek sayacınızın değişim işlemlerini ücretsiz gerçekleştirebilirsiniz.

Sayacım değişirse ne yapmam gerekiyor?

Sayaç değişikliği sırasında sayacınızın markası, çarpanı ve seri numarası gibi bazı bilgileri de değişebiliyor. Bu durumda, en kısa sürede bilgi paylaşımı yaparak, sayacınıza dair değişim tutanağını Doğrudan Elektrik’e iletmeniz yeterli olacaktır.

Herhangi bir sebeple sözleşmem fesih edilirse elektriğim kesilir mi?

Hayır, böyle bir durumda elektrik kesintisi yaşamazsınız, elektriğinizi bağlı bulunduğunuz elektrik dağıtım şirketinden almaya devam edersiniz. Bunun için bölgenizdeki elektrik dağıtım şirketi ile görüşmeniz gerekecektir.

Sözleşme süresi bitince ne olacak?

Eğer sözleşmenizi bitirecekseniz iki ay öncesinden yazılı bir bildirimde bulunmanız gerekiyor. Herhangi bir talep de bulunmazsanız sözleşmeniz aynı şartlar altında otomatik olarak uzatılacaktır.

Tasarruf yapmak istiyorsanız ‘doğru’ yerdesiniz ! Doğrudan Elektrik kullananlar, her ay akıllı fatura uygulamasıyla faturalarından tasarruf önerileri alıyor.